Pages

Tuesday, April 16, 2013

Rindu Abah ♥

Assalammualaikum semua...

Pejam celik, dah setahun lebih Abah pergi...
Tak berasa kan??
Terasa seperti baru je lepas borak2 dengan Abah...
Tadi, lepas mandi, saya terhidu haruman gel rambut yang Abah selalu guna...
Rindu sangat2 kat Abah...
Kadang2, bila tengok kawan2/sepupu2 peluk cium ayah mereka, tiba2 saya jadi sebak..
Saya hanya mampu tersenyum...
Dalam seumur hidup saya, tak akan ada sesiapa yang boleh buat macam mana abah dah korbankan untuk kami adik-beradik...
Kadang-kadang, saya rasa sunyi sangat...
Kalau pergi jalan-jalan, saya rasa macam ada yang tak kena...
Selalunya, kami pergi berenam..
Sekarang ni kami berlima jerr...
Itu mula-mula dulu...
Waktu itu, rasa macam merajuk taknak pergi jalan-jalan...
Kalau nak, mesti ada Abah...
Dah lama sikit, okla...
Dah boleh terima...
SAYA NAK ABAH!!!!
Saya akan marah sangat-sangat kalau saya nampak atau dengar anak-anak kutuk ayah mereka...
Taknak bersyukur masih dikurniakan ayah...
Semua kenangan dengan Abah, saya masih ingat...
Abah tak lokek dengan pujian...
Saya ni, setiap kali baju baru, saya akan tunjuk kat abah dan tanya, "Abah, cantik x??"
Of course la Abah bagi jawapan terrbaaiikkk... "Cantik anak Abah :)"
Wahhhh..lepas tu, saya masuk bilik dengar senyuman 360darjah...
uwaaaa...nampak sangat menipu...hehehehe...sayang abah!
Then, Abah ni pantang nampak kami sakit/demam...
Dia akan suruh kami baring dalam riba dia...
Dan dia akan picit kepala kami sampai la kami tidur... :)
Abah ni, sangat protective...
Tak ada sesiapa yang blh ganggu anak dara dia..
Kalau tak, dapat jelingan MANIS dari Abah...
huhuhuhuhu...
Yang paling best...
Abah tak pernah lupa tarikh birthday kami semua...(part yang ni saya rindu sangat2)
huhuhuhuhuhuhuhu....

Semua tu dah tinggal kenangan...
Abah meninggal setahun selepas ibunya (arwah nenek) meninggal...
Macam berjanji kan????

So, pesanan saya untuk awak yang masih ada AYAH,
TOLONG HARGAI AYAH SELAGI DIA MASIH BERNAFAS...HORMATI AYAH...JANGAN KECEWAKAN AYAH...BIAR AYAH MENANGIS KERANA GEMBIRA DENGAN KEJAYAAN KITA...JANGAN BIARKAN AYAH MENANGIS KERANA KEKECEWAAN TERHADAP KITA...



SAYANG ABAH!

-wassalam-

1 comment: