Pages

Sunday, April 14, 2013

MENCARI PENGALAMAN BARU DI KAMPUNG KARU

Assalammualaikum...
Semalam, saya ikut mak dan persatuannya pergi ke KPG. KARU, Jalan Puncak Borneo, Padawan...
Kami ke sana sebab ada sukaneka antara PKK KEMAS P198 Mambong...
Kami bertolak ke sana pukul 7 pagi...
Tapi, saya bangun sebelum subuh... :)
Perjalanan ke sana ambil masa satu jam...
Sampai jer, matahari pun dah cerah... :o
Kampung tu terletak di kaki gunung..
Gunung apa, saya pun tak pasti... :)
tapi, memang seronok la...
sejukkk sangat2...
Penduduk sana peramah...
Tak kedekut dengan senyuman...
Lebih kurang jam 8:30 pagi, sukaneka pun bermula...
Waahhhh!!!! saya yang excited tengok para ibu bersukan...
ahahahahahaha!!
Saya tengok ajerr...
ambil gambar...
Lepas tu, saya gelak tengok mereka bersukan...
Sorakan mereka tak kurang hebat wooo....
Tak payah mic pun boleh dengar....
Mereka semua memang spoting la!
Jom, tengok gambar mereka yang sempat saya ambil!

jap! pasang kasut dulu..!

dengar!!!! tok ketua nak bercakap...

 
daftar dulu yerrrr...


perasmian sukaneka...



dengar arahan permainan yerrr.....








momi pun ikut berlari...!!




kita berpoco-poco dulu yerrrr....













Sukaneka tu berakhir lebih kurang dalam pukul 3 petang...
Bila dah habis tu, hujan pun turun...
Dah siap berkemas...
Kami pun balik...
Mak saya drive slowly sebab jalan tu banyak selekoh...
Lagipun hujan...
Tak berani drive laju sangat...

sempat lagi nak tidur...lagipun sejukk... ^_^

Sampai sini ajer la cerita saya...
Oh ya, nak bagitahu...
Hari tu, first time saya tengok cara mereka berdoa...
Mereka berdoa ikut cara kristian...
Kami, Islam, menghormati budaya mereka...
So, kami diam...
Dan berdoa ikut cara kami sendiri...

-wassalam-





No comments:

Post a Comment